söndag 1 april 2012

Första baket ur "Den franske Bagaren"

 Nu håller jag på att baka de första ur "Den Franske Bagaren" det blev croissanter. Jag misslyckas helatiden med dom på jobbet så då tänkte jag vad tusan måste ju prova hemma med. Än så länge är dom bra. Men under kavlingen så såg jag att fettet delade på sig för smöret var för hårt. Jag fortsatte ändå och gjorde tre stycken tre slag i stället för två fyrslag som de stod i boken vilket jag läste när jag nästan va klar. Vad lär vi av detta läs hela receptet  på en gång.

Nu väntar jag på att ugnen ska bli varm så jag kan baka av dom. Får ändå säga att de är väldigt praktiskt att jäsa de i ugnen under natten så man får färska fina croissanter till frukost. Jag använde visserligen jäst i mina men dom fick jäsa över natten ändå. Dom är nog lite över jästa men än så länge släpper dom inget smör i ugnen.

Så här blev dom. Dom kommer nog gå att äta men jag är inte så nöjd med dom. Släppte lite smör såg jag i ugnen. Så de blir nog gött ändå. Härligt att de luktar nybakat i köket det slår nog de mesta. Nä får väl ta och hugga in i dessa se hur dom är. Inte var dag man käkar croissanter till frukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar