söndag 25 mars 2012

Jupp jag gör som alla andra.

Efter att ha köpt boken "Den Franske Bagaren" från bokus så har jag tillslut kommit tillskott att beställa mjöl från orgakvarn. Det blev 5 kg vetemjöl 2 kg Lantvete och tillslut 2 kg stenmalet rågmjöl. Som snart kommer med DHL.
Så nu är de upp till bevis att jag klarar av att baka på detta mjöl med. Vi får se om jag är en riktig bagare eller en dålig bagare.

Sen så va jag förbi Kungsmässan i helgen och hitta denna snittkniv till baguetter som ska testas i veckan med de nya mjölet.

De va nog allt för idag hör av mig i veckan om hur de har gott med mina experiment.

3 kommentarer:

  1. Hej! Vad var priset på att få det levererat??
    Har oxå gått i tankarna på att beställa men har ännu inte gjort det.. Hoppas på att höra dit utlåtande om vad du tyckte om mjölet sedan:)Vore intressant

    // Nathalie

    SvaraRadera
  2. Hej Nathalie.
    Det blev 65 kr för mjölet och 106 kr för frakten. Men sen så kommer de till drivmedel tillägg och moms på detta så vet inte vart de slutar ännu.
    Men leveransen gick väldigt fort och de va bara att maila lite uppgifter till orgakvar och beställa.

    SvaraRadera
  3. a ok då vet ja:) Verkar iaf himla smidigt, och vore skoj att testa det mjölet, hur har du tyckt det vart??

    SvaraRadera