fredag 6 april 2012

Pavé ja det blev väl så där inte helt nöjd

 Vad ska man säga om detta brödet då. Gjorde det på vetesurdeg. Jäste som tusan i kylen så jag tror man nog ska sänka den lite nästa gång eller så ställer jag in degen med en gång när den är klar.
Hade väl inte riktigt den kraften som jag hade väntat mig kan bero på att jag snittaden den lite väl snällt och att den var lite överjäst så kraften va borta. Men de är ju bara att ge de ett nytt försök och lära sig hur man ska bakahemma och hur min maskin funkar och så är inte riktigt van vid den än. Imorgon blir de Baguetter se hur dom blir undra om man kan använda surdeg i stället för jäst i den. Tipset hur man ska ånga brödet så är det bästa jag fick från "Den franske Bagaren" att hälla i kokande vatten i ugnen det gav mycket ånga och fukt till brödet.

Ha en glad påsk alla!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar