fredag 28 september 2012

Fredag den (13) nästan

Idag kändes det som att de va fredag den 13. Men man får skylla sig själv lite. Man ska aldrig åter aldrig ändra på något som funkar. Skulle bara vilja veta va som gick fel. Va de mjölet eller bagaren som tabba sig eller lite av båda två. Jaja får fundera vidare på de eller fråga någon annan bagare.


Men hade gjort några fina croissant på surdeg som jag aldrig gjort förut. Dom blev ok ändå. Dom steg mig nog lite åt huvudet jag tänkte nog inte till när jag gjorde den andra degen som gick åt h...
Gjort är gjort.

Hmm kanske dags att söka sig vidare och skaffa sig en mentor som kan hjälpa mig vidare i yrket. Har ju hela helgen på mig att fundera.

Läste ett par ord från "Back On Track" Med Kari Martens

"Det finns inget som heter:
-Jag har misslyckats.
Det heter:
-Jag har inte hunnit lära mig det än!"

Dessa ord tar jag med mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar