onsdag 7 augusti 2013

Sommaren 2013

Så då va man tillbaka till verkligheten igen. Lite mjuk start på jobbet har man hunnit med. Tänkte dela med lite om va jag har gjort på min semester.

Dom senaste två veckorna har jag tillbringat på min favorit ö Gotland är då född och uppvuxen på denna ö så det är alltid skönt att komma hem.


Detta är då en bild uppe ifrån ett av vakt tornen på ringmuren ett av dom första stoppen jag gjorde.


 Detta är ett måste tycker jag. Cafe Fridhem. Här kan du beställa en våffla med grädde och sylt eller min stora favorit Saffranspannkaka. Målet va att testa så många jag kunde så det blev några stycken i alla fall.


Saffrans pannkaka från fridhem.


En bild över Visby från klinten



 En tur runt muren måste man ju hinna med också.


En tur till Rute Stenugnsbageri är nästan ett måste. Dom har väldigt goda bullar. Nu mera har dom även pizza kvällar det han jag inte med.


Bröd och bullar från Rute stenugnsbageri


Denna goda bulle.

Gillar man att åka lite tåg. Så kan man göra de på Gotland med i Dalhem så finns det en gammal GJ bana som har bevarats som har byggt ut det senaste året. När vädret till låter så kör dom med ett fint gammalt ånglok.


Detta ställe ska man stanna till på om man ska till Tofta strand. Här kan du köpa bullar, bröd och dricka till stranden. Eller varför inte sätta sig på baksidan och fika i trädgården.
Det var här jag gjorde lite sommar jobb förra året som jag saknade det. Kanske till nästa år igen.


Här blev det en saffrans pannkaka till som sagt den va kanon.


Dagen innan hemfärd så måste man ju hinna med ett stop på Glass magasinet eller Glass fabriken har du inte beslut ångest innan så lär du få det här. Det finns mängder med glass att välja på.


Jag brukar då alltid köpa mig en sådan.


När det var dags för hemfärd så passa denna kompis på att visa sig och säga hejdå. 


Det va lite kort va som hände på Gotland. Det finns ju så mycket mer att visa men det får jag ta en annan gång. Nu hoppas jag på en fin höst men lite nya spännande saker på gång hoppas jag.
Men det tar vi senare.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar